Beursbox

PROBLEMEN IN CHINA…!

Gepubliceerd door om 7:00
jan 052012

Een van de laatste sterkhouders van de wereldeconomie is grote problemen aan ‘t krijgen (gelukkig hebben wij dit op tijd voorzien en shorten we dit land).  Wat denkt u : harde landing of zachte landing ? Laat het ons vooral weten…  www.rtl.nl :

Shenzen, een van de snelstgroeiende industriële steden in China, gaat de minimumlonen volgende maand fors verhogen wegens de hoge armoede en oplopende inflatie. Daarmee gaat de stad recht in tegen waarschuwingen van fabrieksdirecteuren voor een nieuwe klap voor exporteurs, die het toch al zwaar hebben.

Het minimumloon gaat in februari met 13,6 procent omhoog tot 1500 yuan, omgerekend 185 euro. De Chinese exporteurs kampen echter met een scherpe afname van orders uit het Westen, stijgende productiekosten en een dure yuan, aldus de Federation of Hong Kong Industries, een belangenbehartiger van circa 3000 fabrieken in China.

De maatregel kan volgens de organisatie niet op een ongelukkiger tijdstip komen. ,,Het betekent een zware klap voor de industrie”, aldus Stanley Lau, voorman van de belangenbehartiger. Hij voorziet een daling in het aantal orders tot 30 procent voor het eerste kwartaal.

De Chinese arbeidsmarkt is al een poosje onderhevig aan sterke veranderingen. Het afgelopen decennia was er een overschot aan goedkope arbeidskrachten en trokken mensen massaal van het platteland naar de steden om een baantje in een van de vele fabrieken te bemachtigen, die toen als paddenstoelen uit de grond schoten. De laatste maanden gingen boze fabrieksarbeiders echter massaal de straat op om te protesteren tegen de lage lonen.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

18 reacties aan “PROBLEMEN IN CHINA…!”

1. Gegarandeerd ‘n harde landing ! Blij dat ik nooit in Chinese aandelen ben gestapt ! ‘n paar mensen op dit forum zijn China bashers en ze hebben m.i. gelijk. Ik beleg véél liever in Brazilie b.v. om maar één land te noemen.

2. India heeft de toekomst!

Forbes top 10
    1 Carlos Slim Helu & family – Mexico
    2 Bill Gates – United States
    3 Warren Buffett – United States
    4 Bernard Arnault – France
    5 Larry Ellison – United States
    6 Lakshmi Mittal – India
    7 Amancio Ortega – Spain
    8 Eike Batista – Brazil
    9 Mukesh Ambani – India
    10Christy Walton & family – United States

Nog niemand uit China in de top10, maar wel 2 uit India.

3. Geert : mee eens ! Forget about China.

4. Forbes weet ook niet alles. Wat over de Hong-Kong zakenman die destijds de Duitse staatsschuld bij de hereniging voor zijn rekening wilde nemen? De Chinezen houden nu eenmaal veel informatie achter en in een communistisch land laten weten hoeveel je bezit, lijkt me niet erg handig. Dat is hun cultuur. Buitendien mis ik ook nog enige Zuid Amerikaanse drugsbaronnen en ook Russen.

Buitendien is het een kwestie van waarderen en we weten allemaal hier in Westen hoe daarmee gesjoemeld wordt.

5. Goed punt Dick. Ik weet ook niet of het echt klopt, want waar zou Rothschild staan? Dus misschien zouden er wel Chinezen in kunnen staan. Maar toch merkwaardig, dat Amerika daalt en India opkomt. Niet geheel onlogisch, maar lijkt mij toch dat het iets zegt.

Heeft India ook eigenlijk Amerikaanse staatsobligaties, net als China? Mocht Amerika omvallen, wat de meeste verwachten, dan neemt het China kei hard mee in zijn ondergang.

6. Toen het Romeinse Rijk ineenstorte, is er honderden jaren een economische achteruitgang geweest voor zowat iedereen.

Dat is waar ik voor vrees als de comex kopje onder zou gaan. Dat is het ergste dat kan gebeuren. Voor mij zijn het niet de Amerikaanse staatsobligaties die de grootste bubbel zijn, maar de comex.

Die Amerikaanse staatsobligaties zullen ook vroeg of laat in elkaar zakken, en dat zal al erg genoeg zijn voor de wereldeconomie, maar wat er in de comex gebeurt, tart elke verbeelding.

Of China het zal redden? Goede vraag! Ze gaan minstens door een diep dal gaan, net als Europa en Amerika. Ook zij hebben het Amerikaanse economische systeem defacto ingevoerd, net als Europa trouwens.

7. Geert,

Tot waar zie jij de euro dalen in dollar en wanneer is het omslagpunt?

8. Dat is natuurlijk erg moeilijk te zeggen Bob en zeker omdat ik handel op de korte termijn, ofwel minuten, uren of dagen dus waar we over een bepaalde tijd staan weet ik niet en vind ik onbelangrijk.

Ik had al iets over de euro geschreven in het volgende topic https://forum.beursbox.nl/2011/12/21/ecb-pompt-dan-toch-geld-in-de-markt/

Maar ik denk dat de eur/usd nog zeker tot pariteit kan dalen, ofwel richting de 0,99 – 1,06 in uiterlijk 2015.

In principe hebben we inmiddels voldaan aan de minimale voorwaarde voor een gezonden daling, maar we zouden ook nog 2 maanden verder kunnen dalen (uiterlijk 5 maart) en nog eens 1000 pips lager, ofwel richting de 1,18. Daar verwacht ik een sterke steun. Om wat beter in te kunnen schatten zou ik te veel werk moeten doen. Dus ik kan weinig zinnigs zeggen. We kunnen weer opveren of weer dalen, maar dat is logisch. Alles is afhankelijk van het nieuws van aankomende tijd. Rond half januari (13) verwacht ik de eerste tijd waarop we kunnen draaien, begin febr (8) de tweede en uiterlijk 5 maart de volgende draai. Maar dat zijn tijden voor de korte termijn. Daartussen liggen nog meer tijden, maar die zijn het belangrijkste.

Het probleem zit hem nu in de onduidelijk of Europa of Amerika met slecht nieuws naar buiten zal komen. Dat zal richting kunnen geven. Beiden geven op dit moment nog geen duidelijke bull/bear indicatie. Maar wat zeker is dat de valuta’s geen beste tijd tegemoet gaan.

De trend is in ieder geval neerwaarts. Bij deze omstandigheden verwacht ik dat we verder kunnen dalen tot 12/13 januari 1,24 – 1,255. Omhoog tot 8-febr maximaal 1,32 – 1.34 en dan daling tot maximaal 1,18 op 5-mrt. Maar de grafiek zal aangeven of het klopt. Dus mocht dat uitkomen, dan kunnen we nog slecht nieuws verwachten aankomende tijd.

Ik handel in de richting van de trend en ga altijd uit van minimaal / maximaal. Minimaal is gehaald, maximaal dus tot 5-mrt.

9. Bedankt Geert. 2015 is wel nog een eind weg om tot de pariteit te komen.

10. Graag gedaan Bob!

Inderdaad, maar het zou ook nog kunnen dat we eerst naar 1,62 gaan. Dus het zal een volatiele weg worden, maar des te beter. Volg de trend!

Wat de exacte plannen zijn blijft nog gissen, dus zolang er geen duidelijkheid is of Europa of Amerika eerst wordt getroffen kan je weinig zinnigs zeggen. Maar ik geloof niet in het einde van de euro. Die munt is meer waard dan de dollar. Daarom alles maar stap voor stap beoordelen.

11. De Euro zal wel eerst getroffen worden maar wat heet getroffen ? M.i. is er minstens 75% kans dat de Euro blijft bestaan en dat de inflatie zal toenemen. Ook heb ik niet zo’n slecht oog in de Usd. Al dat kommer en kwel geschrijf is m.i. teveel van het goede en wordt misschien ook wel gedaan om de belegger op ‘n verkeerd been te zetten ? Belangrijk is : wat is de definitie vab “getroffen” en of “ineenstorting”

12. Wat betreft het lijstje van Geert:

Kapitaal van Moebarak wordt geschat op 70 miljard
    t.o.v. Slim (wat een naam!) 53 miljard dollar.

Het vermogen van de Rockefellers loopt in de honderden miljarden, de Rotschilds in de triljoenen.

13. Ik denk dat we nu niet bang moeten zijn voor een ineenstorting, maar pas over een jaar of 5. Daarnaast zullen we wel worden getroffen door een neergaande markt. Maar een crash of ineenstorting zie ik nu niet gebeuren. Ik denk dat de euro zelfs een van de grootste kanshebbers is in de valutacrisis. Hier hebben ze tientallen jaren aan gewerkt en gaan dat niet opgeven. Dollar en Pond zijn de crash munten. Die willen ze ‘vernieuwen’ en nog vele andere.

Afgelopen jaar heb ik van veel mensen de ‘tip’ gekregen dat je goud moet kopen. Zelfs van degene die er niks van af wisten. Ik heb tot op heden daar niet aan mee gedaan, omdat wanneer je op feestjes hoort dat je iets moet kopen, dan ben je al te laat. Daarnaast is er ook nog altijd een kans dat ze de prijs vastzetten. Ik heb enkel gehandeld in producten met een hefboom van 20 tot 100. Dan valt er wat te verdienen of shorten voor de premie.

De meeste kunnen wel inzien dat er een complot gaande is, maar niet het gevaar voor goud wanneer ze daar iets mee doen. Als goud een vijand is voor de “elite” dan zullen/kunnen zij dat ook aanpakken. Net als Goldmoney, MF Global. Dat zijn al signalen. Dus ik ben nog wel bullish erop, maar ik weet nog niet echt of het goed zal aflopen. Wat nu als de prijs ineens op $ 1000 wordt vastgezet? Naar mijn mening zijn er teveel mensen bullish op.

Onderstaande munten gingen onder aan hyperinflatie na 1776.

Connecticut Continental Shilling (CCTS), Delaware Continental Shilling (CDES), Continental Shilling (CGAS), Maryland Continental Shilling (CMDS), Massachusetts Continental Shilling (CMAS), New Hampshire Continental Shilling (CNHS), New Jersey Continental Shilling (CNJS), New York Continental Shilling (CNYS), North Carolina Continental Shilling (CNCS), Pennsylvania Continental Shilling (CPAS),
    Rhode Island Continental Shilling (CRHS), South Carolina Continental Shilling (CSCS), Virginia Continental Shilling (CVAS).

En de volgende munten werden vervangen door de USD na 1783.

Connecticut Dollar (CCTD), Delaware Dollar (CDED), Georgia Dollar (CGAD), Maryland Dollar (CMDD),
    Massachusetts Dollar (CMAD), New Hampshire Dollar (CNHD), New Jersey Dollar (CNJD), New York Dollar (CNYD), North Carolina Dollar (CNCD), Pennsylvania Dollar (CPAD), Rhode Island Dollar (CRHD), South Carolina Dollar (CSCD), Virginia Dollar (CVAD)

Ofwel tijdens de oprichting van Amerika was er hyperinflatie en later werden bovengenoemde munten vervangen door 1 munt, de Dollar. Dus van shilling, naar dollar voor de staten, naar één dollar.

Nu zien we in Europa dat 1 munt de andere heeft vervangen en waarom dat opgeven. Dus voor degene die in complot theorieën geloven. Beoordeel goud niet alleen als bullmarkt maar kijk ook eens naar de geschiedenis. Goud kan naar $ 5.000 of $ 10.000, maar gaat dat wel gebeuren?

Geld/goud is opslag van waarde, ofwel indien de eigenaars van het geld er geen waarde meer aan geven, wat is het dan nog waard. Zij kunnen ook willen dat iedereen goud koopt en dan de grootste bubbel van allertijden laten klappen.

Ik heb goud nog niet afgeschreven, maar ik heb wel mijn vraagtekens of we daadwerkelijk wel gaan zien wat de meeste verwachten.

Ik geloof niet in een goudstandaard, maar gewoon een standaard die wordt bepaald door een centrale bank, groter dan de FED en ECB bij elkaar.

Geld is opslag van waarde, maar dat kan dus ook worden bepaald door een instelling voor heel de wereld. Ofwel de opslag in de computer. Dat is al zo.

14. whistleblower ik denk ook wel dat ze dat opzettelijk deden om de bevolking woest te krijgen om in opstand te komen.

Ze zijn nu bezig om alle “lastige” mensen ten onder laten gaan. saddam hoessein, mubarak, berlusconi, kaddafi, enz. en nog vele zullen volgen. Ze gaan de wereld echt verbeteren en zelfs in het Midden Oosten zal het goed komen. Maar dat duurt nog even.

15. Niemand zal wel kunnen ontkennen dat het helemaal geen koek en ei is met de economie ! Maar toch, al die doom and gloom, zal daar niet wat in overdreven worden ? Natuurlijk zijn er ook véél mensen die aan dat geschrijf en gepraat over kommer en kwel enorm veel geld verdienen en daarom houd ik wel ‘n stok achter de deur. Ik diversifieer zoveel mogelijk miv van wat fysiek goud en zilveraandelen want je weet maar nooit. Ik denk niet dat je veel beter kunt doen ?

16. Inderdaad Cornucopia al dat doemdenken is nergens goed voor. Er zijn altijd wel kansen en ik heb nog steeds vertrouwen in goud en vooral zilver.

Dat er een crisis aan de gang is weten we inmiddels wel. Dat is al jaren zo, maar ik denk dat 2012 een mooie kans zal bieden om goedkoop in de aandelen en grondstoffen te gaan voor aankomende jaren. De echte crash verwacht ik pas in 2017 of misschien wat eerder. Nu niet. De AEX zou nog best naar 168 – 188 kunnen in de tweede helft van 2012, maar lager dan dat verwacht ik niet. Mocht de AEX onder de 200 gaan, dan zal dat een mooie koop kans zijn.

Dit jaar is dus maar even afwachten. Misschien zal 2013 pas de bodem zijn. Maar fysiek goud en zilveraandelen kan geen kwaad. Over 5 jaar zal dat toch vrijwel zeker hoger staan. Overal kleeft een risico aan en zeker in deze tijd. Dus meer dan je goed beschermen kun je ook niet doen.

17. Bron: Eurobench

ECB-bestuurder: einde euro is waandenkbeeld

BRUSSEL (AFN) – Verhalen over het einde van het eurozonetijdperk zijn ,,complete fantasieën”. Dat zegt de gouverneur van de Belgische Centrale Bank, Luc Coene, zaterdag in een interview met de krant La Libre Belgique.

Volgens Coene, die ook bestuurder is bij de Europese Centrale Bank (ECB), beginnen de Europese landen hun begrotingstekorten onder controle te krijgen. ,,Ik denk dat we op dit moment de situatie onder controle hebben. We hebben nu wat tijd nodig om te kijken hoe succesvol al die bezuinigingsmaatregelen zijn”, aldus de gouverneur.

Of ze het nu echt onder controle kunnen houden weet ik nog niet. Maar denken dat ze de EU of Euro zullen opgeven is gewoon onzin. Heel de wereld in de schulden krijgen is een doel, net als de oprichting van de EU en Euro. Wanneer de centrale banken de schulden bezitten, dan zijn zij het machtigste ter wereld. Zij kunnen de wereld maken en indien ze niet gehoorzamen breken. Jezus sprak al over de money changers, maar dat zijn nu de centrale banken.

18. Geert : zeer ware woorden…

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.