Beursbox

CHINA VERSUS VS…

Gepubliceerd door om 9:57
mrt 272012

Tom Lassing : In mijn Rapport “De Wereld volgens Tom” heb ik aangegeven waarom Amerika haar nummer 1 positie gaat kwijtraken en waarom dat zonder een oorlog kan.
Ik heb ook geschreven dat het nog wel even duurt voor China die nummer 1 positie gaat claimen.
Waarom kom ik daarop…
Yahoo Finance bracht recent het bericht uit dat al in 2016 China economische gezien groter is dan Amerika. Ik had een schok verwacht, maar niemand las het, of niemand gelooft het?
Toch zit er wel wat in. De ‘echte’ economie, dus even los van het geld schuiven van Goldman Sachs, is in Amerika zwaar gekrompen. Heel wat arbeid is in de loop van de jaren naar China gegaan.
Dat China dus al in 2016 economisch groter dan Amerika zal zijn, daar kijk ik niet van op. Het is sneller dan ik dacht, maar ik blijf bij mijn visie die ik in mijn rapport “De wereld volgens Tom” beschreven heb.
Een rapport dat al anderhalf jaar oud is, maar nog altijd actueel en ik moet zeggen… ik heb dat indertijd in die zin goed gezien, dat ik nog niet door de realiteit ingehaald ben.
Ook deze snellere opkomst van China ondergraaft mijn betoog niet.
Misschien toch eens een goed idee dat rapport te bestellen?
Kijkt u hier voor meer informatie.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

6 reacties aan “CHINA VERSUS VS…”

1. M.i. gaat China véél eerder kopje onder dan Amerika (als Amerika ueberhaupt al kopje onder gaat). De nummer 1 positie zal héél misschien weleens ooit veranderen maar zal dan véél eerder naar India of zelfs Rusland gaan. Wat je allemaal leest over China is niet echt om naar huis te schrijven en bovendien heb ik absoluut géén vertrouwen in het regime aldaar. Dus toch maar wachten met dat rapport.

2. Als ik aan iedere amerikaan een rolletje drop kan verkopen, dan verkoop ik er zo’n 350 miljoen. Lukt me dat in India, dan verkoop ik er 1200 miljoen en voor China ben ik de tel kwijt.

De kans dat Amerika wat in Azië zal verkopen is vele malen kleiner dan voor een aziatisch land uit diezelfde regio. Gewoon de wet van de grote getallen en common sense.

Dat ze daar nog wat achterlopen met high-tech is nu misschien nog zo, maar ook dat zal niet lang meer duren. Met lang bedoel ik wel 1 of 2 decennia.

Vaak wordt China verweten inferieure spullen te leveren. Vergeet dan even niet dat Japan dat in de 60’er jaren ook deed en zie waar ze nu staan met kwalitatief best goede spullen.

Het is moeilijk het toe te geven, maar de kansen liggen echt in de tot nu toe achtergebleven landen.

Dit alles nog los van het feit dat wij hier in de westerse wereld denken de gehele wereld te kunnen besturen, omdat onze systemen zo goed zijn. Er is nog een andere wereld en het is goed om daar je ogen en oren open te houden en vooral ook rekening te houden met hun wensen.

3. Prachtig Dick ; m.i. snapt die Rien er de ballen niet van ; ik trouwens ook niet 😉

4. Wel heeft Japan nooit zo massaal rotzooi verkocht als China. Maar klant is koning dus zolang de Westerse meute die bocht blijft kopen vaart China daar wel bij. ‘N loempia koop ik soms maar de rest komt bij mij niet in huis.

5. En nu zie ik net op de verpakking van die loempia dat ie van Capt.Iglo komt 😉

6. Op Kanaal Z hoorde ik volgend bericht.

Om de kredietbeperkingen die de Chinese overheid de banken heeft opgelegd, te omzeilen, geven veel speculanten onder meer koper in onderpand om geld te lenen voor risicovolle beleggingen.

Er zou zo een gigantische hoeveelheid koper in opslagruimten “vast” zitten. Vroeg of laat moet die koper op de markt komen, wat de prijs negatief zou beïnvloeden.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.