Beursbox

GAAT U AANDELEN FB KOPEN…?

Gepubliceerd door om 21:31
mei 032012

Facebook dus en het zou voor 18 mei zijn…  Wij zijn benieuwd naar uw opvatting en eventuele actie !

Facebook mikt bij zijn beursgang op een introductieprijs tussen 28 en 35 dollar. Daarmee zou de totale waarde van het socialenetwerkbedrijf op 85 tot 95 miljard dollar uitkomen.  Lees verder : http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media/Facebook_85_tot_95_miljard_dollar_waard.9189904-3121.art

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

5 reacties aan “GAAT U AANDELEN FB KOPEN…?”

1. Zoals al gezegd : NEEN ! Ik moet niets hebben van die junk. Naarmate de mensen hun ogen meer open gaan zal FB m.i. alléén maar klanten verliezen.

2. Dat de privacy van de mensen helemaal teloor gaat is natuurlijk gedeeltelijk eigen schuld. Je bent n.l. niet verplicht om lid te worden van FB ea,gelijkaardige,vehikels. De overheid doet ook geen goed aan de privacy. M.i. gaat de mensheid dat ooit nog wel inzien en gaat men met nostalgie aan de tijd van Sherlock Holmes denken ? Daarom zie ik geen grote toekomst voor FB ; misschien (hopelijk) is de bubble er al ?

3. In het kader van fraudebestrijding, en ik geloof graag dat dit het echte motief is, mag binnenkort het loon niet meer cash in de hand betaald worden. Opnieuw een vermindering van de privacy.

De overheid is meteen ook rechter en partij. Zij moet zichzelf controleren of zij in voldoende mate de privacy van de burger garandeert, terwijl zij steeds meer controle krijgt op die privacy en meer en meer belang heeft om die privacy te minimaliseren.

4. Met constructies zoals FB geef je de overheid ook ‘n pracht stok (knuppel) in de hand om de hond (= Jan met de pet) te slaan. Wel ironisch want de overheid zelf heeft veruit de meeste gelegenheid om te frauderen en maakt daar ongetwijfeld dankbaar gebruik van.

5. Ja Luc, de tijd dat de lonen nog cash werden betaald heb ik nog volop meegemaakt. “Payday” was “de” hoogdag van de maand en de cafés deden dan gouden zaken. Er zat weliswaar ‘n loonstrookje bij het geld maar dat was minisculer dan de slipjes die de beachball meisjes dragen en geschreven zoals ‘n dokters recept dus onleesbaar. Zo werden de vrouwkes dus ook mooi beduveld want die strookjes konden op veel manieren worden geintepreteerd of waren in het slechtste geval gewoon weg. Vwb de vraag of ik aandelen FB ga kopen : het antwoord is neen. Niet alléén omdat ik het ‘n gedrocht vind maar ook omdat de prijs m.i. met minstens 20% zal dalen kort na de introductie. Het tegenovergestelde kan ook maar ik acht die kans kleiner.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.