Beursbox

WHAT IS WRONG WITH WARREN BUFFETT…?

Gepubliceerd door om 7:00
mei 172012

Hij houdt absoluut niet van goud, dat is algemeen geweten.  Hij blijft Amerikaanse aandelen kopen (http://www.moneynews.com/Headline/Buffett-Buying-US-Stocks/2012/05/07/id/438177?s=al&promo_code=ED5C-1.  Hij vindt de acties van de Fed correct (http://www.moneynews.com/StreetTalk/Buffett-Fed-Act-bernanke/2012/05/04/id/438011?s=al&promo_code=ED22-1.  Wat scheelt die man ? Hoe denkt U hier over ? Wij zijn zeker benieuwd…!

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

12 reacties aan “WHAT IS WRONG WITH WARREN BUFFETT…?”

1. Hier nog iemand die een ander geluid over goud laat horen. Jim Rogers stelt dat overheden wel eens kunnen besluiten om hun goud te verkopen om schulden af te lossen.

Dan moeten die overheden wel goud hebben. Ik dacht dat het meestal de centrale banken waren die wat van het spul hadden liggen en dat die eerder aan het kopen zijn momenteel dan aan het verkopen.

Dan stelt Jim Rogers nog iets over India. Ja, er zijn altijd wel voor en tegenstanders van iets dus ik weet niet of dit iets is waar we ons druk over moeten gaan maken.

http://www.beurs.com/2012/05/16/jim-rogers-india-kan-goud-in-zware-correctie-storten/10271

2. Ik zou me er niet druk over maken, Cees. Vanaf de top van $ 1900 hebben we een heuse anti-goud campagne gezien: van Buffett tot Bernanke en Munger, van de AFM tot bankiers en nu weer India. Dat is alleen maar een goed teken.

Wat die paar mensen roepen is 1 ding, maar wat straks miljarden mensen gaan doen als onze papieren valuta in rap tempo waarde gaan verliezen vind ik veel belangrijker.

3. Stel nu dat figuren als Buffett en Jim Rogers beiden gelijk krijgen en die kans is met berichten als deze altijd 50%,(vriezen en dooien weet u wel), dan kan goud het wel schudden. Ik, als bezitter van fysiek goud, maak me daar echter geen zorgen over. Er komt best wel weer ‘n tijd dat het gele metaal erg leuk wordt voor beleggers. Misschien niet voor mij want ik ben oud, maar dan toch voor m’n kinderen en kleinkinderen. De meningen van Buffett interesseren mij nog nauwelijks want die schrijft z’n boek en is niet meer dan ‘n handpop van Obama en Bernanke.

4. ps : Het beste wat je nu kunt doen is rustig afwachten op wat gaat gebeuren (en dat is veel). Voorspellingen hebben sowieso geen zin en vwb goudaankopen : er komt plenty kans op ‘n lagere instapprijs en dat gaat niet eens lang duren.

5. De ganse machinerie om mensen in de fiat munten te houden draait op volle toeren. Zoals Griekenland ons nu aan het leren is, is dat een essentieel onderdeel van rechthouden van het systeem. En zo lang het lukt om de massa in de munten te houden, is er geen gevaar voor dat ze ons een hak zullen zetten ivm goud en zilver.

Persoonlijk heb ik zo mijn bedenkingen bij afwachten. Ge moet niet staan wachten om naar de uitgang te lopen nadat iets gebeurd is, maar je moet ook niet vluchten voor er reëel gevaar dreigt.

Nu dreigt er reëel gevaar volgens mij. Die dreiging bestaat al lang, als je het mij vraagt. En die dreiging wordt alsmaar groter. Het dreigt te gebeuren. Het is nog niet gebeurd, maar het lijkt er op dat het verstandig is de uitgang op te zoeken, volgens mij.

6. Luc : vwb dat afwachten ; dat is ‘n verkeerde interpretatie van je, tenminste voor wat mij persoonlijk betreft. Ik heb voldoende fysiek goud en er is m.i. meer kans dat de prijs daalt op kortere termijn dan dat die omhoog gaat. Dus ja, ik wacht rustig af. Verkopen is out of the question en om bij te kopen wacht ik op ‘n prijsverlaging die m.i. nog wel even doorzet. Goud aan Usd 1000 per ounce zou me niets verbazen en Usd 2000 ook niet. Er is sowieso niets voorspelbaar en in zo’n klimaat is afwachten/gewoon niets doen, vaak de beste optie en spaar je ook nog kosten uit. Ik ben nu ongeveer 50 jaar bezig in de beleggingswereld en als ik alle onkosten die ik gemaakt heb in die 50 jaar bijeen zou tellen, zou ik daar héél gemakkelijk ‘n mooie Jaguar van kunnen kopen.

7. Jan, je zult ongetwijfeld de klappen van de zweep wel kennen. Zelf kies ik voor het periodiek bijkopen van edelmetalen en verder mij niet te veel zorgen maken over het koersverloop.

Hoewel het voor jou, ivm je leeftijd enigszins anders of minstens moeilijker ligt, vind ik dat een belegger een langer tijdframe moet hebben dan de meerderheid.

8. Jeroen was de eerste om ons hier attent op te maken. Jeroen sprak toen zijn twijfel uit over de voorspelde evolutie van de koers van de euro. Maar het is voorlopig goed op weg in de richting van de voorspelling.

http://www.tfmetalsreport.com/forum/2814/ivars-charts

9. Luc klopt vwb mijn timeframe ! Moeilijker is het niet voor mij want ik heb in de loop der jaren veel goud gekocht en aan prijzen waaraan je nu niet meer aan mag denken. Dus periodiek bijkopen moet niet zo nodig meer. (Trop is teveel zou onze vriend VDB zeggen). Maar, als de prijs naar Usd 1000 gaat, en die kans zit er zeker in, krijg ik toch weer kriebels. Het zit toch wel vreemd in elkaar in de financiele wereld als je nagaat dat nu de Usd meer als safe heaven wordt beschouwd dan goud. Het zal mijn tijd best duren.

10. Ik geloof niet echt dat de USD meer als safehave wordt beschouwd dan goud. Ik geloof wel dat dit idee keihard aan ons wordt opgedrongen. Het verbaasd mij niets dat JPMorgan “plots” met een verlies afkomt, want dat moet echt stukken van mensen kosten om dat voor elkaar te krijgen.

11. Luc lees alle financiele schrijfsels die voorhanden zijn en je zult merken dat erg véél mensen weer in de Usd gaan ! En ja, als safe heaven. Ik zelf heb al veel jaren de green buck de rug toegekeerd en investeer in de Cad en de Noorse Kroon.

12. Vele jaren zou ik niet zeggen, maar toch al geruime tijd ben ik ook geen voorstander van de USD. Ik had gedacht dat een meerderheid van de mensen er zo over dachten, maar blijkbaar heb ik het mis.

Ondertussen lijken de financiële problemen alweer volledig van de baan te zijn. Zilver staat op dit ogenblik 4% en goud 2,5% hoger. Of zou de ergste angst voor een vlucht naar goud en zilver voorbij zijn en krijgen andere belangen nu terug meer aandacht van de grote spelers?

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.