Beursbox
mei 262012

Ik val achterover…  Natuurlijk is dit België weer…  Dit lees ik vanochtend in De Tijd : “Openbaar aanklagers mogen voortaan voor misdrijven waarop tot 20 jaar cel staat, deals sluiten met de verdachte criminelen. Dat staat in een rondzendbrief die het gebruik van minnelijke schikkingen in strafzaken sterk uitbreidt”.  Neem vooral het volledige stuk tot u :

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_belgie/Zware_criminelen_mogen_proces_afkopen.9198243-3136.art.  Dus als je goed bent in wat je doet – criminele activiteiten zoals bendevorming, slagen en vewondingen, oplichting uiteraard (!) – en daar veel geld mee verdiend heb…ontspring je vervolging want je kan een financiële deal sluiten met justitie…  Ik geloof mijn ogen en oren niet ! Hoe denkt U hier over…?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

7 reacties aan “ZWARE CRIMINELEN MOGEN STRAF AFKOPEN…!”

1. Overheden komen in toenemende mate in de schulden te zitten. Dus als je straffen laat afkopen sla je drie vliegen in één klap.
    1) besparing kosten rechtzaak
    2) besparing op kosten detentie
    3) ontvangst van de afkoopsom

Misdaad loont, blijkt maar weer eens. Wordt ook nog eens bevestigd door onderstaand artikel.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12218563/__Villa_Staal_bijna_klaar__.html

2. Als het zuiver en alleen om financieel geritsel, oplichterij, fraude enz. gaat moet afkopen kunnen. De afkoopsom moet dan wel echt “pijn” doen. Trouwens van die beroepsritselaars geraakt toch maar ‘n klein percentage effectief in de bak dus dan is die afkoopsom mooi meegenomen. De rest van wat er nog op die lijst staat vind ik er ver over.

3. Mee eens Ali vwb het financiele gedeelte. Vwb de zware criminaliteit : afkopen hiervan vind ik uit den boze. De bestraffing hiervan is echter wel véél te duur en men zou tot ‘n systeem moeten komen waarbij deze criminelen zelfbedruipend zijn b.v. dmv dwangarbeid ? De kosten voor detentie en alles wat daarbij komt laten betalen door de “brave” burger zou niet moeten kunnen Mevr.Turtelboom.

4. Ter verduidelijking misschien nog even:
    Ik ben het niet eens met afkoping.
    De 3 genoemde voordelen waren als uitleg voor een overheid in nood die gekke dingen gaat doen. Maar, het zou niet moeten mogen.

5. het wordt inderdaad steeds gekker in de wereld.
    als dit in de middeleeuwen gebeurde vonden we het corrupt, nu ineens door een minister. die koe moeten ze echt wegsturen. oeps nou maak ik een overtreding – is de beboetbaar en afkoopbaar of moet ik nu in belgie het cachot in?

6. Voor dergelijke “lichte” criminele feiten denk ik zult u alsnog moeten “zitten”…

7. Willem55 : welke koe bedoelt U ?

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.