Beursbox

LEVEN OP 26 VIERKANTE METER, JOEPIE…!

Gepubliceerd door om 7:00
jul 132012

Mààr : het is wel in New York, en wie zou er nu niet in the Big Apple willen resideren (ik bijvoorbeeld maar soit).  Weer een nieuw voorstel van major Bloomberg, prop de burgers in schoendozen en stapel ze.  Read all about it : http://blogs.tijd.be/bigapple/2012/07/26-vierkante-meter.html.  Oh ja : het appartement van de burgemeester is 40 keer groter, ‘t is maar dat u een idee heeft…  The American Dream ? Dan toch in ieder geval kleiiiiin beginnen hoor !

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

4 reacties aan “LEVEN OP 26 VIERKANTE METER, JOEPIE…!”

1. Je hebt de kooien van nog geen 2 vierkante meter in Hong Kong nog niet gezien?
    Dat is waar het uiteindelijk heen gaat als de bevolking maar blijft groeien en zolang er genoeg te eten blijft.
    Ooit is het echter op en dan is er niet anders mogelijk dan een enorme slachting tot de mensheid terug gaat naar leefbaarder aantallen.
    Europa maakte zo’n slachting ooit mee met de komst van de zwarte pest.
    In sommige streken stierf 90% van de bevolking…
    Is het zo gek dat de vogelgriep in Hong Kong begon?

2. Leven op kamers is inderdaad steeds meer in opmars. Wat vroeger als tweede verblijf werd beschouwd, gaat langzamerhand richting vaste verblijfplaats voor alleenstaande.

We gaan op veel vlakken terug naar middeleeuwse toestanden. Ook op vlak van leefomstandigheden lijkt er een top bereikt te zijn, alhoewel velen het nog niet beseffen.

Ik pleit al lang voor het terugschroeven van het aantal mensen op een humane wijze, maar tot op de dag van vandaag is er nog geen enkele bereidheid het idee enkel maar te overwegen. En dat ook dat geen pretje zal zijn, is een feit. Kijk maar naar de gevolgen van de vergrijzing, maar dat het ooit eens zal gebeuren, daar mag je donder op zeggen.

Onlangs las ik dat de natuur drastisch ingrijpt als één diersoort 50% van het beschikbare levensoppervlakte in beslag neemt. In de oceanen is dat al meermaals gebeurd. De mens neemt nu ongeveer 43% van alle vaste land in beslag. We kunnen ons dus maar beter opstapelen in vierkante doosjes of een begin maken met het aantal mensen op humane manier te verminderen.

De mensonterende kooien van twee vierkante meter in Hong Kong heb ik ook gezien. Een vader die daar noodgedwongen leefde, wilde uit schaamte geen contact meer met zijn kinderen.

Het kan dus nog veel erger.

3. Vrijdag ; de leukste dag van de week (vind ik).
    Toch begint men alweer met Roubini-achtige berichtjes. Ikzelf heb m’n wandelstok al klaar gezet en m’n schoenen zijn gepoetst. V.a. vlieg ik er nog eens lekker in.

4. Charel er is ‘n gezegde dat luidt ” ‘n boer en ‘n zog hebben nooit genog “. Toch heb ik u nog nooit horen klagen. Hoe is het eigenlijk met uw portfolio gesteld ? En was u ook niet die man die zo graag de katjes in het donker knijpt ? In ieder geval véél plezier v.a. en oppassen met die gladde wegeltjes.
    groetjes
    Marijke.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.