Beursbox
jul 212012

Over 5,000 investors were bilked out of 380 billion yuan, or $59.62 billion in a scheme involving Loco London gold since 2008, according to a report in the China Daily.  Klik hier voor het ganse verhaal : http://www.kitco.com/reports/KitcoNews20120720KB_china_gold_scam.html.  Een commentaar zegt dat dit mogelijk net positief voor goud kan uitdraaien, waar Chinezen nu nog veel eerder zich tot het fysieke metaal zullen richten in plaats van tot papieren contracten.  Ik vind wel dat hij een punt heeft…

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

7 reacties aan “GIGANTISCHE OPLICHTING IN CHINA MET PAPIEREN GOUD…”

1. Zelfs met het fysieke metaal moet je goed op je tellen passen. De oplichting die daarin wordt gepleegd gaat zeker ook nog aan de orde komen. Zelfs over Fort Knox doen enkele geruchten de ronde ; a-het goud zou er niet eens zijn en b-er zouden tungsten baren opgeslagen liggen. Ook hier in Antwerpen wordt flink veel fake goud verkocht (meestal door Ivorianen).

2. Ik heb zelfs ‘n paar munten die fake blijken te zijn. De namakers zijn héél vindingrijk.

3. Ik lees net ‘n artikel met als hoofding dat het gerecht 97% van alle beursmisdrijven ongemoeid laat. Dus het is echt wel opportuun om te denken dat fraude en oplichting zullen afnemen. Ook wordt het dan duidelijker dat 90% van de beursbeleggers geld verliest met dat beleggen.

4. Goed dat ik m’n ouwe sokken bewaard heb.

5. An, dat 90% van de beleggers geld verliezen, komt doordat het ganse beursgebeuren, van voor tot achter, gemanipuleerd is. Het is dat besef dat mij geholpen heeft, eindelijk de beurs te begrijpen. Je zal maar zelden dit gegeven met zo veel woorden horen, want de meerderheid van de beleggers mogen dat niet begrijpen. Waar moeten de groten jongens en alle nevenbedrijven die de beurshandel mogelijk maken, hun inkomen vandaan halen als niemand nog in hun spelletje trapt?

6. Ja Luc, zoals ik al zei, fraude, oplichting en manipulatie voeren hoogtij op de beurs. Dat is van alle tijden en onomkeerbaar. De controleorganen werken niet of nauwelijks en kijken vaak tegen onontwarbare kluwen aan waardoor de crooks ongestraft hun gang kunnen gaan. Die voeren “sla je slaatje” hoog in hun vaandel.

7. Toch echt wel spijtig hé. Beurshandel zou leuk kunnen zijn maar met al die crooks, oplichters, flessentrekkers enz. is er echt geen lol meer aan. ‘N mens zou inderdaad, zoals de meeste Belgen dat blijkbaar doen, teruggrijpen naar het oude vertrouwde spaarboekje. Dom kan ik die mensen zeker niet noemen!

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.