Beursbox
sep 172012

Het is eindelijk definitief. De Fed gaat los! Wat insiders al lang verwachtten is vandaag werkelijkheid geworden. De Fed zet de printer aan en zal deze koppelen aan enkele indicatoren, waaronder het werkloosheidscijfer.  Leest u hier aub verder : http://goudportal.nl/?itemstr=fed-komt-uit-de-kast-we-are-money-junkies

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Een reactie aan “FED BEVESTIGT : WE ARE MONEY JUNKIES…!”

1. Ik sta volledig achter dit artikel, behalve bijhet woordje “nu”. Ik blijf er op hameren mensen. Verwacht niet dat goud en zilver zomaar vrij baan krijgt.

Zilver is gestegen naar 850 euro per kilogram of 26,5 euro per ounces. Goud blijft nog altijd hangen rond 1350 euro per ounces.

Mag ik terug dit artikel onder de aandacht brengen. Ik dacht en hoopte dat het achterhaald zou zijn, maar als ik die euro-koersen zie, ben ik niet overtuigd.

https://forum.beursbox.nl/2012/05/29/goud-in-euro-in-dollar-en-eurusd/

Voeg daarbij de vergrote short-positie bij van een aantal bullionbanks. Bedenk tot slot dat de autoriteiten schijnbaar niet de wil hebben om iets zinvols te doen met het aanslepende onderzoek naar marktvervalsing door een geconcentreerde positie.

Dat alles moet je tot nadenken stemmen. Die “nu” zou wel eens “in de toekomst” kunnen zijn. Want ook ik twijfel niet aan de stijgingskansen van edelmetalen. Tenminste ik twijfel niet aan de waardedaling van de dollar en de euro. Maar evenmin twijfel ik aan de wil om goud en zilver zo goedkoop te houden dat jij en ik de lust tot bezitten van edelmetalen ontnomen wordt.

Op korte termijn kan dus “alles” gebeuren, van stijgen naar dalen. Ik ben op korte termijn eerder bearisch voor edelmetalen. Ik dollars krijg ik ongelijk, in euro’s begint het terug op te vallen.

Op langer termijn ben ik uitgesproken bullisch. Wees daarvan overtuigt. Ik heb dus een positie voor de lange termijn in fysieke edelmetalen.

Ik hoop dat ik mis ben voor de korte termijn. Zij die, zoals ik ooit deed, zich optrekken aan de huidige stijging, zullen dan niet de klop van de hamer krijgen. Als ik juist ben, zullen velen een zoveelste keer in zak en as zitten. Ikzelf heb vroeger in dezelfde situatie bevonden. Ik heb mijn denken aangepast aan de realiteit die ik moet aanvaarden en waarin ik moet werken.

Dat betekent niet dat ik het normaal, etisch en juridisch correct vind, maar ik kan het niet veranderen. Dat is een ander verhaal.

Blijvend geef ik de raad om elke maand voor een bedrag dat je niet voelt, fysiek zilver te kopen en geduldig te wachten. Met mijn excuus naar de forumbezoekers die de luxe van wachten niet meer hebben omwille van hun gezegende leeftijd.

Maar laat je aub niet vangen aan het woordje “nu”. De beurs kan veel langer onlogisch zijn dan jouw kapitaal kan overleven, maar toch is tijd is de enige vriend van de kleine belegger. Neem die vriend in de arm, want het is een machtige vriend.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.