Beursbox

Houdt de goudmijnen in de gaten

Gepubliceerd door om 19:11
feb 112014

Geachte lezer, U weet onderhand wel dat ik niet geplaatst ben of wil zijn om beleggingsadvies te geven. Lees aub volgend artikel met dit gegeven in uw achterhoofd.

In een recent voorgaand atikel waarschuwde ik duidelijk voor een gevoel van euforie dat begint te heersen bij sommige promoters van de goudmijnaandelen. Ik zei dat ik geloof in de goudmijnen en hun mogelijkheden, maar voor hetzelfde geld krijgen wij nog een rondje of twee dalen en stijgen.

Toch houd ik de goudmijnen en meer bepaald deze die ik in bezit heb nauwzettend in de gaten. Eigenlijk is het nog iets te vroeg, maar de kans dat de goudmijnen hun rammeling hebben gekregen, lijkt groter dan ooit de laatste jaren.

Het systeem dat ik hanteer is heel apart. Vooreerst kijk ik naar de Coppockgenerator. Coppock ontwikkelde die op basis van menselijke emoties en op basis van het feit dat mensen een rouwperiode moeten ondergaan in geval van groot verlies. Maar de Coppock heb ik koopsignalen zien geven bij dalende koersen. Dus was ik niet echt content.

Een dag of wat terug begon ik te denken aan een raadgeving van ondermeer Dick. Simpele voortschrijdende gemiddelden kunnen al veel vertellen over de koersen. Dus koos ik voor één van de meest populaire en meest gekende combinaties van SMA’s, deze van het 50-dagen en 200-dagen en hun zogenaamde golden cross of death cross.

Maar nog ben ik niet tevreden. In een recent artikel bracht ik informatie over wat er gebeurt als een sector 60% of meer daalt. Een keer dat die sector zich herneemt – en dat gebeurt als er geen goede reden is dat dit niet zou moeten gebeuren – dan zijn de stijgingen gigantisch.

Dus heb ik als derde en laatste criterium dat een sector 60% of meer van zijn laatste top moet gedaald zijn.

Voor McEwen Mining en voor de GDX en HUI zijn er al twee van de drie criteria op positief gesprongen. Nog enkel die golden cross moet er komen. Daarbovenop moet het aandeel nog uit het horizontaal trendkanaal breken.

In elk geval heb ik al een heel tijdje vier goudmijnaandelen. Alleen het vernoemde aandeel staat bij mij op winst. Op de rest maak ik een “mooi” verlies.

Bedenk wel, mensen, dat dit geen beleggingsadvies, zoals ik in de allereerste zin van dit artikel meedeel. Doe aub uw eigen onderzoek alvorens een beleggingsbeslissing te nemen en vermijd aub euforisch te worden.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.