Beursbox
feb 212014

Dit moet U aub niet lezen als opschepperij of stemmingmakerij. Het is louter delen van informatie dat ik beoog, zodat er misschien één enkele lezer onder U er ooit zijn voordeel mee doet.

Ik had een flinke tijd geleden McEwen Mining gekocht. Na lange tijd flink in het verlies te hebben gestaan, is op deze positie een mooie winst gekomen. Ik wil nog een ander aandeel in de edelmetaalsector kopen. Ik denk dat het indertijd een betaalde tip is geweest die ik nog niet op het net zien “ronddwalen” heb. McEwen Mining was indertijd wel een gratis tip, dus dat deel ik graag met U.

Ik bereken een koers en wil 80% van mijn aandelen verkopen. Dat zou net genoeg moeten zijn om de overige 20% “gratis” aandelen te hebben. Dus zet ik een limietkoers van 3,30 CAD in. Ik heb rekening gehouden met de waardedaling van de CAD ten opzichte van de euro. Gisteren was de grote dag. Na afrekening blijkt dat ik net 1 of 2 cent te weinig hebt gevraagd. Nu kosten mijn overige aandelen nog altijd 0,46 euro per stuk. Bovendien stijgt het aandeel dezelfde dag nog naar 3,49 CAD. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Gelukkig is de eerste emotie weggeëbt. Straks ga ik mijn nieuw aandeeltje kopen. Het zal heel slecht moeten aflopen om nog verlies te hebben op McEwen Mining. Nu kan ik mij met de situatie verzoenen.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.