Beursbox
okt 072018

Het is nogal verwarrend maar de FBI is in Nederland een bepaalde fiscale beleggingsinstelling. Dat is een regeling voor vastgoedfondsen.
Die FBI regeling gaat vervallen. Hierdoor vervallen fiscale voordelen en daarmee valt ook een belangrijke reden om via de FBI in vastgoed te beleggen weg.

Waar kan je dan als Nederlandse belegger nog terecht?
Ik heb daar over nagedacht en vanwege het feit dat ik mijn ambities weer opwaarts heb bijgesteld (u las daar recent al over), heb ik besloten om als vastgoedbelegger in de VS op te gaan treden.
Ik doe dat al in Florida en nu ga ik dat uitbreiden naar een totaal ander deel van de VS.

amerikaans vastgoed

De opzet wordt ook anders.
Ik ga namelijk verhuurde woningen kopen. Deze huuropbrengst is zodanig dat ik mijn financiers een vaste vergoeding tot 7% kan bieden.
Ik neem dus zelf alle risico’s en leg in principe per huis 20% van het kapitaal zelf in. De rest van het geld vraag ik aan medebeleggers, die ik een riante rentevergoeding verstrek. Dit verloopt via Matching Capital, onder toezicht van de AFM.
De financiers hebben via Stichting Matching Capital Zekerheid een eerste recht van hypotheek.
Daarom voor die financiers een laag risico en toch een prachtig rendement.

Lees er hier meer over

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner