Beursbox
okt 182018

Naar aanleiding van het artikel van gisteren een reactie en vraag van een lezer.
Waarom niet in Nederland beleggen? Veel makkelijk, veel dichterbij en je kan zelf zaken doen die je nu in de VS duur moet uitbesteden.
– Ok, waarom niet Nederland?
Het is niet helemaal waar dat ik niet in Nederland verhuur. Ik bezit mijn vorige huis nog en dat is nu verhuurd. Zelf heb ik dus nog wel vastgoed. Het is mijn pensioen. Er zit nog wel een hypotheek op, maar ik los af en toe wat af en daarnaast is er een beleggingsverzekering op afgesloten die het alsnog redelijk heeft gedaan.
Zakelijk gezien zit ik echter niet in Nederland omdat ik hier geen ingewerkt team heb en omdat naar mijn idee de kans in Detroit en Florida groter is. Het is hier op de vastgoedmarkt al te lang goed gegaan en we zitten op een all time high van de markt. Dat is pertinent geen moment om onroerend goed te kopen.
In Florida en zeker in Detroit is ook sprake van een herstel van de huizenmarkt, maar er is nog een lange weg te gaan voor de recordprijzen van 2007 weer gehaald worden.
Daarnaast is het bruto rendement daar veel hoger. Het is mogelijk om via bepaalde wegen zoals veilingen goedkoop aan huizen te komen. Dat is is Nederland op papier ook zo, maar ga je naar een faillissementsveiling, dan loop je de kans om opgewacht te worden door een paar maffiosi. In de VS werkt het online, dus weinig kans dat je op de veiling onder fysieke druk gezet wordt om van een bieding af te zien.

amerikaans vastgoed
Kortom, ik zie dus meer kans in die markt en ik besteed inderdaad alles uit. Dat kost wat, maar ik kan mijn tijd dan aan andere zaken besteden. Zoals Prins Berhard Jr al zei, “je hoeft mij niet naar een Tweede Kamer overhoring te laten komen, want ik ben geen expert op huurhuizen gebied.” Ik begrijp wat hij daarmee bedoelde. Hij gaat ook niet de huizenkeuring zelf doen of een dakgoot vervangen. Zo werk ik zakelijk ook. Zo zou ik ook in Nederland werken als ik het puur zakelijk zou oppakken. Waar ik dus investeer is wat dat betreft voor mij onbelangrijk. De kans op winst en rendement is prioriteit één als ik kijk naar de investering. Zodra ik gekocht heb, is de goede huurder behouden de grootste prioriteit.

Kijk hier voor meer informatie over mijn Amerikaanse vastgoed beleggingen

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner